Szkolnictwo wyższe

Szkolnictwo wyższe przedstawia wyjątkowe wymagania z zakresu kontroli i bezpieczeństwa. Potrzebuje zarówno fizycznej kontroli dostępu do budynków i lokali, jak również dostępu logicznego do sieci, zasobów i poufnych informacji. Uczelnie starają się spełniać różnorodne potrzeby społeczności studenckiej jednocześnie panując nad kosztami operacyjnymi. Kontroli poddaje się różne grupy osób: studentów, wykładowców, personel i odwiedzających (np. uczestników konferencji naukowych, gościnnie wykładających profesorów itp).

Szkolnictwo Wyższe - rozwiązania dla uczelni

Korzystając z technologii inteligentnych kart zbliżeniowych: Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (czytaj więcej), Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej (czytaj więcej) oraz identyfikatorów i legitymacji nauczycielskich (czytaj więcej) – uczelnie otrzymują wydajne i skuteczne rozwiązania w zakresie kontroli dostępu spełniające wiele dodatkowych funkcji:

  • Fizyczny dostęp do sal lekcyjnych, laboratoriów, biur, sal pobytowych, rekreacyjnych, parkingów
  • Logiczny dostęp do zasobów komputerowych, sieci i informacji, stacji roboczych
  • Dostęp bibliotek, transportu i innych usług
  • Transakcje bezgotówkowe w stołówkach, automatach, punktach ksero
  • Jedna multifunkcyjna karta do bezpiecznej identyfikacyjne studenta, kontroli dostępu i kontroli obecności

 

Inne korzyści:

  • rozwój systemu informatycznego oraz większa integracja już istniejących podsystemów (dziekanatowego, bibliotecznego, obsługi stołówki, akademików)
  • podniesie bezpieczeństwa użytkowania legitymacji
  • ułatwienie dostępu studentów do informacji dla nich użytecznych
  • zwiększenie stopnia bezpieczeństwa Uczelni
  • zastosowanie legitymacji elektronicznej spowoduje zastąpienie jedną kartą kilku różnych dokumentów (m.in. karty bibliotecznej, karty stołówkowej, itp.)
  • oszczędność czasu pracowników Uczelni (np. student znaczną część informacji uzyskiwanych w dziekanacie będzie mógł sprawdzić w kioskach informacyjnych SELS)

 

System Elektronicznej Legitymacji Studenckiej SELS

System Elektronicznej Legitymacji Studenckiej SELS

SELS jest systemem wielofunkcyjnym. Legitymacja elektroniczna jest nie tylko dokumentem stwierdzającym, że jej posiadacz jest studentem Uczelni Wyższej, lecz przede wszystkim kartą elektroniczną, o wielorakich zastosowaniach.
System oparty na ELS jest bardziej odporny na różnego rodzaju fałszerstwa (kartę elektroniczną znacznie trudniej podrobić). Legitymacja elektroniczna jest też bardziej odporna na przypadkowe zniszczenie czy też uszkodzenie.

Na wysoki stopień bezpieczeństwa SELS składają się:

  • zabezpieczenia graficzne:
    • samoprzylepny hologram z terminem ważności
    • poddruk z nadrukiem personalizowanym
  • zabezpieczenia elektroniczne:
    • spójność informacji graficznej i elektronicznej
    • zabezpieczenie w postaci podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym

Personalizacja legitymacji ELS, ELD, ELP w Control System FMN

Wykonywanie legitymacji studenckich w CS FMN

Control System FMN na zlecenie uczelni może wykonać spersonalizowane legitymacje  studenckie i doktoranckie zgodne z rozporządzeniem MEN, w transzy jednorazowej lub rozłożonej w czasie. Całość projektu ujęta będzie w umowie dwustronnej dopasowanej do potrzeb uczelni. Personalizacja wykonywana przez nas odbywa się na drukarkach retransferowych, co zapewnia najwyższą jakość nadruku. Terminy są krótkie, natomiast koszty zależą od ilości zamówionych legitymacji.

Elektroniczne legitymacje pracownicze możemy wykonać według dostarczonego projektu lub możemy zaproponować wykonanie projektu w naszym centrum kart plastikowych.

Poniżej przedstawiamy krótką prezentację spersonalizowanego blankietu Elektronicznej Legitymacji Studenckiej.

  blankiet_ELS(1)

Partnerskie podejście do współpracy

Zasady współpracy oraz realizacji zamówień za każdym razem ustalane są indywidualnie na drodze negocjacji pomiędzy Uczelnią a CS FMN. Takie podejście owocuje optymalizacją kosztów ponoszonych przez Uczelnie, jak również jest gwarantem świadczenia najwyższej jakości usług przez CS FMN. Poniżej przedstawiamy standardowe zasady nawiązywania współpracy oraz sposobu realizacji zamówień na Elektroniczne Legitymacje Studenckie:

  • Etap 1 – Określenie skali zapotrzebowania uczelni na ELS oraz określenie funkcjonalności blankietu.
  • Etap 2 – Określenie możliwości uczelni w zakresie przedłużania ważności ELS.
  • Etap 3 – Określenie sposobu bezpiecznej wymiany danych oraz gotowych legitymacji pomiędzy uczelnią a Centrum Personalizacji CS FMN.
  • Etap 4 – Podpisanie umowy o świadczeniu przez CS FMN usługi personalizacji blankietów ELS.
  • Etap 5 – Wydzielenie i rezerwacja depozytu ELS określonego w zawartej umowie.
  • Etap 6 – Etap opcjonalny. Przekazanie uczelni czystych blankietów w celu przeprowadzenia personalizacji przez instytucje wydające bilety komunikacji miejskiej. Blankiety po tym zabiegu ponownie trafiają do depozytu CS FMN.
  • Etap 7 – Rejestracja zamówienia uczelni w rejestrach CS FMN.
  • Etap 8 – Weryfikacja poprawności przygotowania danych do personalizacji.
  • Etap 9 – Realizacja zamówienia.
  • Etap 10 – Przekazanie uczelni gotowych, spersonalizowanych blankietów ELS.

 

W swojej ofercie posiadamy również hologramy semestralne, które są nieodłącznym elementem każdej legitymacji.

Hologramy semestralne

Personalizowane hologramy semestralne

Uzupełnieniem oferty Control System w zakresie Elektroncznych Legitymacji są hologramy semestralne wykonane w technice 2D/3D. Hologramy posiadają naniesioną datę ważności legitymacji.
Data ważności nanoszona jest za pomocą lasera na etapie produkcji hologramu i nie jest możliwe jej sfałszowanie przy wykorzystaniu domowych technik, nawet najbardziej precyzyjnych.
Hologram posiada wymiary 10 x 9 mm i grubość ok. 10 µm, przy próbie odklejenia hologram ulega zniszczeniu.

    elsholo1             elsholo2

                 warstwa 1                         warstwa 2

Hologramy są zgodne z załącznikiem Nr. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2006 r. (poz. 1634) w sprawie dokumentacji przebiegu studiów

Uczelniane Centrum Personalizacji

Uczelniane Centrum Personalizacji

Control System FMN może wdrożyć na Uczelni Centrum Personalizacji. Zespół specjalistów z wieloletnim doświadczeniem doradzi i pomoże w doborze odpowiedniego sprzętu i oprogramowania. Udzielamy niezbędnego wsparcia technicznego oraz przeprowadzimy szkolenie z obsługi i eksploatacji całego systemu.

Podstawowe elementy Uczelnianego Centrum Personalizacji:

 

Po uruchomieniu całego systemu Control System FMN świadczy autoryzowane usługi serwisowe wszystkich oferowanych urządzeń i systemów zarówno w okresie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym (czytaj więcej). Ponadto mogą Państwo skorzystać z pomocy naszych specjalistów, którzy są do Państwa dyspozycji.

Nasze systemy z powodzeniem działają w wielu uczelniach na terenie kraju. Na życzenie możemy udostępnić referencje.

To jest jakiś tekst

Oraz t

Facebook

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

W pełni respektujemy i szanujemy prawo do prywatności i ochrony danych osobowych odwiedzających nasz serwis internetowy. Niniejszy dokument określa zasady gromadzenia oraz postępowania z informacjami uzyskiwanymi w czasie realizacji usług.

POLITYKA COOKIES

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu www.cs.pl
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. dostosowania treści reklamowych w formie graficznej (Reklamy displayowe) przy wykorzystaniu remarketingu Google Analytics
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
    7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij