Serwis autoryzowany czy zwykły

Serwis autoryzowany czy zwykły ?

Pytanie o serwis autoryzowany czy zwykły jest na pozór proste, ale odpowiedź już nie. Ponieważ usługi serwisowe są ważne w przypadku każdego pracującego urządzenia, tekst umieszczony poniżej będzie dotyczył wszystkich urządzeń zakupionych w CS FMN. Problem wyboru serwisu przedstawiamy na przykładzie drukarek Fargo HID. Sposoby wykonywania usług serwisowych dla drukarek można podzielić na trzy grupy.

Pierwsza grupa – serwis autoryzowany, posiada certyfikaty producentów urządzeń, w naszym przypadku HID Global.  serwis autoryzowany Fargo

Druga grupa – serwis zwykły oznacza usługi świadczone przez różne firmy dystrybucyjne pośredniczące w sprzedaży drukarek.

Trzecia grupa to pan złota rączka działający w firmie- właścicielce drukarki. Złota Rączka najczęściej zajmuje się drukarkami do papieru.  Tożsamość nazwy: drukarka, nie jest tu bez znaczenia.

Serwis autoryzowany

Hasło: Jesteśmy drożsi, ale rzetelni i solidni.

Serwis autoryzowany powołuje się do świadczenia usług na najwyższym technicznym i proceduralnym poziomie.

  • Serwis autoryzowany działa przy firmie będącej ważnym lub dużym dystrybutorem bądź partnerem biznesowym producenta. Obowiązują go zasady i procedury określane przez duży koncern lub konsorcjum, które je zrzesza. Na podstawie wymagań i warunków serwisowych HID Global, serwis autoryzowany Fargo w CS FMN ma opracowane własne procedury. Procedury i procesy serwisowe obejmuje norma ISO, która stanowi dodatkową gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług.
  • Serwis autoryzowany zatrudnia fachowców, pracowników systematycznie szkolonych przez koncern. Technicy otrzymują specjalne poświadczenia, podlegają stałym kontrolom i weryfikacji producenta. Dlatego szybko i poprawnie potrafią usunąć każdą usterkę. Z tego też powodu CS FMN zatrudnia jako serwisantów wyłącznie inżynierów z dyplomem politechnicznym lub równoważnym. A także z biegłą znajomością angielskiego. Z kolei HID Global wymaga od naszych pracowników osobistego uczestnictwa w corocznych szkoleniach warsztatowych organizowanych za granicą. Poza tym HID wymaga, aby pracownicy uzyskiwali  pozytywne wyników we wszystkich egzaminach prowadzonych on-line. Jak widać, wysoko wyszkolona kadra techniczna tworzy zespół ekspertów, który poradzi sobie z każdym problemem.

Serwis autoryzowany Fargo  Autoryzowany serwis Fargo

  • posiada stały dostęp do wiedzy na temat drukarek Fargo oraz pozostałych urządzeń i materiałów HID Global. Pracownicy serwisu w każdej chwili mogą odwołać się do inżynierów producenta. Inżynierowie obu stron nawiązują szybką łączność wszystkimi dostępnymi kanałami. Pomaga to w usuwaniu trudnych awarii, uzgadnianiu diagnozy i przekazywaniu konkretnej wiedzy.
  • Podobnie jest z  wyposażeniem  narzędziowym autoryzowanych serwisów. Wyposażenie obejmuje specjalistyczne narzędzia dedykowane do konkretnych modeli drukarek Fargo, oprogramowanie  oraz części i układy elektroniczne.
  • Stały i szybki dostęp do części zamiennych producenta. Serwis autoryzowany Fargo posiada stały zapas najczęściej zużywających się części drukarek. Dlatego naprawa przebiega szybko i jest trwała. Natomiast części, które rzadko się psują, w razie potrzeby zamawiane są od ręki. Serwis autoryzowany nie używa części zamiennych nieoryginalnych, używanych, regenerowanych lub z niepewnego źródła.
  • Procedury serwisu autoryzowanego wymagają, aby w przypadku awarii jednego elementu będącego częścią nieintergralną jakiegoś modułu, wymienić cały moduł, a nie tylko regenerować element. Taki wymóg wprawdzie podraża usługę, ale stanowi o trwałości rozwiązania, a więc również o jakości serwisu.
  • Nie bez znaczenia jest też gwarancja i okres jej działania. Praktycznie u każdego producenta warunkiem jej utrzymania są regularne przeglądy i konserwacje. W serwisie autoryzowanym Fargo właściciel drukarki posiada komfort jej użytkowania przez 3 lata. A obok usługi gwarancyjnej ma możliwość otrzymać wsparcie on-line, solidne szkolenie z obsługi, a także praktyczne wskazówki.
  • Rezultatem korzystania z serwisu autoryzowanego jest większa trwałość urządzenia/drukarki, a więc rzadsze awarie. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu pracy oraz oszczędność zmarnowanych kart plastikowych i materiałów eksploatacyjnych. Same plusy.

Serwis zwykły

Hasło: Jesteśmy tańsi od serwisu autoryzowanego

  • Wielu właścicieli drukarek wybierze zwykły serwis, zwłaszcza jeśli drukarka jest zakupiona u nieautoryzowanego dystrybutora. Jednak warto pamiętać, że za taką „oszczędność” można słono zapłacić. Argument dotyczący różnicy cen usług świadczonych przez serwis autoryzowany i zwykły właściwie nie ma racji bytu. Choć oczywiście zdarza się, że za usługi nieautoryzowanego serwisu zapłacimy mniej, jednak tracimy tutaj na jakości. W konsekwencji awarie zdarzają się częściej, toteż sprytny plan na oszczędność mocno zawodzi.
  • Zwykły serwis, w którym chcemy naprawić urządzenie lub dokonać jego konserwacji, powinien posiadać określone możliwości, żeby gwarancja udzielona przez producenta zachowała ważność. Bardzo ważny jest protokół serwisowy, który powinien stwierdzić: czynności wykonane, rodzaj i ilość części zamiennych, rodzaj i ilość innych komponentów użytych do naprawy oraz czy są one odpowiednie. W razie reklamacji lub późniejszych kłopotów z urządzeniem taki zapis może okazać się potrzebny.
  • W przypadku drukarek Fargo, producent HID Global nie honoruje napraw prowadzonych w serwisie nieautoryzowanym. Skutkiem  tego jest przerwanie gwarancji lub wycofanie obsługi dla danego urządzenia. Jak widać ryzyko przy korzystaniu z nieautoryzowanych serwisów jest spore. A mówimy tylko o przeglądach lub konserwacjach, bo naprawy w okresie gwarancji wykonujemy tylko w serwisach autoryzowanych z uwagi na to, że są darmowe.
  • Z racji tego że współczesne urządzenia naszpikowane są elektroniką, nieautoryzowane serwisy najczęściej nie posiadają odpowiedniego oprogramowania i narzędzi do ich obsługi. Również pracownicy nie są wyszkoleni i nie posiadają takiej wiedzy jak ci z serwisów autoryzowanych. Technicy z serwisów zwykłych korzystają najczęściej z wiedzy ogólnej oraz intuicji. Jednak te czynniki mogą okazać się niewystarczające w przypadku tak skomplikowanych urządzeń jak drukarki kart plastikowych.
  • W dodatku brakuje sprawdzalnego wymogu stosowania nowych i oryginalnych części zamiennych, co z kolei powoduje, że jakość zwykłej usługi serwisowej może być zbyt niska, nawet jak na niską cenę usługi.

Pan Złota Rączka

To chyba najgorszy przypadek serwisu, ale bardzo popularny. Jego zalety są znane: zwykle jest pod ręką, łatwo wszystko wytłumaczy, jest tani i natychmiast przystąpi do działania. Które w bardzo prostych, pojedynczych  przypadkach może być skuteczne. Ale zarówno w naprawach jak i konserwacji drukarki Fargo Pan Złota Rączka zazwyczaj wyrządza wielkie szkody. Pan Złota Rączka nie dysponuje nawet podstawową wiedzą fachową. Swoją intuicję opiera np. na naprawach drukarek do papieru, które utożsamia z drukarkami do kart. Jego indolencja może być tak duża, że nie zdaje sobie sprawy z różnicy.

Jeśli chodzi o drukarki Fargo zalecamy Pana Złotą Rączkę trzymać od nich z daleka.

Podsumowanie

Porównując jedynie serwis autoryzowany i zwykły można stwierdzić, że serwis autoryzowany ma same zalety i jedną wadę: wyższą cenę. Natomiast serwis zwykły ma wiele wad i jedną zaletę: niższą cenę. Wybór należy do Ciebie Drogi Kliencie.

SERWIS AUTORYZOWANY vs ZWYKŁY