SERWIS AUTORYZOWANY CZY ZWYKŁY – WYBÓR MOŻE BYĆ TYLKO JEDEN

Serwis autoryzowany czy zwykły

Pytanie o serwis autoryzowany czy zwykły jest na pozór proste, ale odpowiedź już nie. Ponieważ usługi serwisowe są ważne w przypadku każdego pracującego urządzenia, tekst umieszczony poniżej będzie dotyczył wszystkich urządzeń zakupionych w CS FMN. Problem wyboru serwisu przedstawiamy na przykładzie drukarek Fargo HID. Sposoby wykonywania usług serwisowych dla drukarek można podzielić na trzy grupy.

  • Pierwsza grupa – serwis autoryzowany, posiada certyfikaty producentów urządzeń, w naszym przypadku HID Global.
  • Druga grupa – serwis zwykły oznacza usługi świadczone przez różne firmy dystrybucyjne pośredniczące w sprzedaży drukarek.
  • Trzecia grupa to pan złota rączka działający w firmie- właścicielce drukarki. Złota Rączka najczęściej zajmuje się drukarkami do papieru. Tożsamość nazwy: drukarka, nie jest tu bez znaczenia.
Serwis drukarek Fargo

Serwis autoryzowany

Hasło: Jesteśmy drożsi, ale rzetelni i solidni.

Serwis autoryzowany powołuje się do świadczenia usług na najwyższym technicznym i proceduralnym poziomie.

  • Serwis autoryzowany działa przy firmie będącej ważnym lub dużym dystrybutorem bądź partnerem biznesowym producenta. Obowiązują go zasady i procedury określane przez duży koncern lub konsorcjum, które je zrzesza. Na podstawie wymagań i warunków serwisowych HID Global, serwis autoryzowany Fargo w CS FMN ma opracowane własne procedury. Procedury i procesy serwisowe obejmuje norma ISO, która stanowi dodatkową gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług.
  • Serwis autoryzowany zatrudnia fachowców, pracowników systematycznie szkolonych przez koncern. Technicy otrzymują specjalne poświadczenia, podlegają stałym kontrolom i weryfikacji producenta. Dlatego szybko i poprawnie potrafią usunąć każdą usterkę. Z tego też powodu CS FMN zatrudnia jako serwisantów wyłącznie inżynierów z dyplomem politechnicznym lub równoważnym. A także z biegłą znajomością angielskiego. Z kolei HID Global wymaga od naszych pracowników osobistego uczestnictwa w corocznych szkoleniach warsztatowych organizowanych za granicą. Poza tym HID wymaga, aby pracownicy uzyskiwali pozytywne wyników we wszystkich egzaminach prowadzonych on-line. Jak widać, wysoko wyszkolona kadra techniczna tworzy zespół ekspertów, który poradzi sobie z każdym problemem.

Serwis autoryzowany Fargo

  • posiada stały dostęp do wiedzy na temat drukarek Fargo oraz pozostałych urządzeń i materiałów HID Global. Pracownicy serwisu w każdej chwili mogą odwołać się do inżynierów producenta. Inżynierowie obu stron nawiązują szybką łączność wszystkimi dostępnymi kanałami. Pomaga to w usuwaniu trudnych awarii, uzgadnianiu diagnozy i przekazywaniu konkretnej wiedzy.
  • Podobnie jest z wyposażeniem narzędziowym autoryzowanych serwisów. Wyposażenie obejmuje specjalistyczne narzędzia dedykowane do konkretnych modeli drukarek Fargo, oprogramowanie oraz części i układy elektroniczne.
Certyfikat Serwis
  • Stały i szybki dostęp do części zamiennych producenta. Serwis autoryzowany Fargo posiada stały zapas najczęściej zużywających się części drukarek. Dlatego naprawa przebiega szybko i jest trwała. Natomiast części, które rzadko się psują, w razie potrzeby zamawiane są od ręki. Serwis autoryzowany nie używa części zamiennych nieoryginalnych, używanych, regenerowanych lub z niepewnego źródła.
  • Procedury serwisu autoryzowanego wymagają, aby w przypadku awarii jednego elementu będącego częścią nieintergralną jakiegoś modułu, wymienić cały moduł, a nie tylko regenerować element. Taki wymóg wprawdzie podraża usługę, ale stanowi o trwałości rozwiązania, a więc również o jakości serwisu.
  • Nie bez znaczenia jest też gwarancja i okres jej działania. Praktycznie u każdego producenta warunkiem jej utrzymania są regularne przeglądy i konserwacje. W serwisie autoryzowanym Fargo właściciel drukarki posiada komfort jej użytkowania przez 3 lata. A obok usługi gwarancyjnej ma możliwość otrzymać wsparcie on-line, solidne szkolenie z obsługi, a także praktyczne wskazówki.
  • Rezultatem korzystania z serwisu autoryzowanego jest większa trwałość urządzenia/drukarki, a więc rzadsze awarie. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu pracy oraz oszczędność zmarnowanych kart plastikowych i materiałów eksploatacyjnych. Same plusy.

Serwis zwykły

Hasło: Jesteśmy tańsi od serwisu autoryzowanego

  • Wielu właścicieli drukarek wybierze zwykły serwis, zwłaszcza jeśli drukarka jest zakupiona u nieautoryzowanego dystrybutora. Jednak warto pamiętać, że za taką „oszczędność” można słono zapłacić. Argument dotyczący różnicy cen usług świadczonych przez serwis autoryzowany i zwykły właściwie nie ma racji bytu. Choć oczywiście zdarza się, że za usługi nieautoryzowanego serwisu zapłacimy mniej, jednak tracimy tutaj na jakości. W konsekwencji awarie zdarzają się częściej, toteż sprytny plan na oszczędność mocno zawodzi.
  • Zwykły serwis, w którym chcemy naprawić urządzenie lub dokonać jego konserwacji, powinien posiadać określone możliwości, żeby gwarancja udzielona przez producenta zachowała ważność. Bardzo ważny jest protokół serwisowy, który powinien stwierdzić: czynności wykonane, rodzaj i ilość części zamiennych, rodzaj i ilość innych komponentów użytych do naprawy oraz czy są one odpowiednie. W razie reklamacji lub późniejszych kłopotów z urządzeniem taki zapis może okazać się potrzebny.
  • W przypadku drukarek Fargo, producent HID Global nie honoruje napraw prowadzonych w serwisie nieautoryzowanym. Skutkiem tego jest przerwanie gwarancji lub wycofanie obsługi dla danego urządzenia. Jak widać ryzyko przy korzystaniu z nieautoryzowanych serwisów jest spore. A mówimy tylko o przeglądach lub konserwacjach, bo naprawy w okresie gwarancji wykonujemy tylko w serwisach autoryzowanych z uwagi na to, że są darmowe.
  • Z racji tego że współczesne urządzenia naszpikowane są elektroniką, nieautoryzowane serwisy najczęściej nie posiadają odpowiedniego oprogramowania i narzędzi do ich obsługi. Również pracownicy nie są wyszkoleni i nie posiadają takiej wiedzy jak ci z serwisów autoryzowanych. Technicy z serwisów zwykłych korzystają najczęściej z wiedzy ogólnej oraz intuicji. Jednak te czynniki mogą okazać się niewystarczające w przypadku tak skomplikowanych urządzeń jak drukarki kart plastikowych.
  • W dodatku brakuje sprawdzalnego wymogu stosowania nowych i oryginalnych części zamiennych, co z kolei powoduje, że jakość zwykłej usługi serwisowej może być zbyt niska, nawet jak na niską cenę usługi.

Pan Złota Rączka

Hasło: Jestem tani i dostępny

To chyba najgorszy przypadek serwisu, ale bardzo popularny. Jego zalety są znane: Pan Złota Rączka zwykle jest pod ręką, łatwo wszystko wytłumaczy, jest tani i natychmiast przystąpi do działania. Zwłaszcza, że działanie to w bardzo prostych, pojedynczych przypadkach może być skuteczne. Ale jeśli chodzi o drukarki kart, to sprawa jest bardziej skomplikowana. Zarówno w naprawach, jak i w konserwacji drukarki Fargo, Pan Złota Rączka zazwyczaj wyrządza wielkie szkody i mamy na to mnóstwo przykładów. Zazwyczaj Pan Złota Rączka nie dysponuje nawet podstawową wiedzą fachową. A swoją intuicję opiera np. na naprawach kserokopiarek lub drukarek do papieru, które utożsamia z drukarkami do kart. Jego indolencja może być tak duża, że nie zdaje sobie sprawy z różnicy.

Jeśli chodzi o drukarki Fargo zalecamy Pana Złotą Rączkę trzymać od nich z daleka.

Podsumowanie

Porównując jedynie serwis autoryzowany i zwykły można stwierdzić, że:

serwis autoryzowany ma same zalety i jedną wadę: wyższą cenę.

Natomiast serwis zwykły ma wiele wad i jedną zaletę: niższą cenę.

Wybór należy do Ciebie, Drogi Kliencie.