POZORNIE TRUDNY WYBÓR: SERWIS FARGO AUTORYZOWANY CZY ZWYKŁY?

Serwis autoryzowany czy zwykły

Pytanie o serwis HID Fargo autoryzowany czy zwykły jest na pozór proste, ale odpowiedź już nie. Ponieważ usługi serwisowe są ważne w przypadku każdego pracującego urządzenia, informacje w tym artykule dotyczą wszystkich urządzeń zakupionych w CS FMN.

Problem wyboru serwisu przedstawiamy na przykładzie drukarek Fargo HID. Sposoby wykonywania usług serwisowych dla różnych urządzeń elektronicznych, w tym drukarek, można podzielić na trzy grupy.

  • Pierwsza grupa – serwis autoryzowany, posiada certyfikaty producentów urządzeń, w naszym przypadku HID Global.
  • Druga grupa – serwis zwykły oznacza usługi świadczone przez różne firmy dystrybucyjne, pośredniczące w sprzedaży drukarek.
  • Trzecia grupa to pan złota rączka, zwykle działający w firmie – właścicielce drukarki. Złota Rączka najczęściej zajmuje się drukarkami do papieru. Tożsamość nazwy: drukarka, nie jest tu bez znaczenia.
Serwis urządzeń HID

Hasło: Jesteśmy kompetentni i profesjonalni.

Nasz serwis autoryzowany powołaliśmy do świadczenia usług na najwyższym technicznym i proceduralnym poziomie.

  • Serwis autoryzowany działa przy firmie będącej ważnym lub dużym dystrybutorem, bądź partnerem biznesowym producenta.
  • Obowiązują go zasady i procedury określane przez producenta, którym często jest duży koncern lub konsorcjum. Dlatego na podstawie wymagań i warunków serwisowych HID Global, serwis autoryzowany HID Fargo w CS FMN ma opracowane własne procedury, opisane dość dokładnie w menu serwis drukarek Fargo.
  • Z kolei serwis systemów i urządzeń KD i RCP uwzględnia przepisy prawne oraz wymagania rynkowe. Ponadto, procedury i procesy serwisowe honorują normę ISO, która stanowi dodatkową gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług.
  • Dodatkowo, autoryzowany serwis zatrudnia tylko fachowców, którzy są systematycznie szkoleni przez producentów. Dlatego autoryzowani technicy posiadają specjalne certyfikaty oraz podlegają stałym kontrolom i weryfikacjom producenta. W rezultacie potrafią szybko i poprawnie zdiagnozować problem i naprawić lub usunąć usterkę, rozwiązać problem.
Te wysokie wymagania powodują, że CS FMN zatrudnia jako serwisantów wyłącznie inżynierów z dyplomem politechnicznym lub równoważnym, oraz z biegłą znajomością angielskiego. Z kolei HID Global wymaga od naszych pracowników osobistego uczestnictwa w corocznych szkoleniach warsztatowych, organizowanych za granicą. Ponadto HID wymaga, aby pracownicy uzyskiwali pozytywne wyniki we wszystkich firmowych egzaminach prowadzonych on-line. Dlatego tak wysoko wyszkolona kadra techniczna tworzy zespół ekspertów, który wykona każde zadanie i rozwiąże każdy problem.

Serwis autoryzowany Fargo

  • posiadamy stały dostęp do wiedzy na temat drukarek Fargo oraz pozostałych urządzeń i materiałów HID Global. A w beznadziejnych przypadkach pracownicy serwisu mogą odwołać się do inżynierów producenta. Pomimo geograficznych odległości, inżynierowie obu stron nawiązują szybką łączność wszystkimi dostępnymi kanałami. Taka ścisła współpraca pomiędzy producentem i autoryzowanym serwisem jest niezbędna w przypadkach trudnych awarii, uzgadnianiu diagnozy lub przekazywaniu konkretnej wiedzy.
  • Podobnie jest z wyposażeniem narzędziowym autoryzowanego serwisu Fargo. Wyposażenie obejmuje specjalistyczne narzędzia, dedykowane do konkretnych modeli drukarek Fargo, firmowe oprogramowanie oraz zestawy części i układów elektronicznych.
  • Stały i szybki dostęp do części zamiennych producenta. Serwis autoryzowany Fargo posiada stały zapas najczęściej zużywających się części drukarek. Dlatego naprawa przebiega szybko i jest trwała. Natomiast części, które rzadko się psują, w razie potrzeby zamawiane są od ręki. I co ważne, serwis autoryzowany nie używa części zamiennych nieoryginalnych, używanych, regenerowanych lub z niepewnego źródła.

    Autoryzowany serwis Fargo HID używa wyłącznie oryginalne części zamienne, dostarczone przez producenta.

  • Ponadto, procedury serwisu autoryzowanego wymagają, aby w przypadku awarii jednego elementu będącego częścią nieintergralną jakiegoś modułu, wymienić cały moduł, a nie tylko regenerować element. Taki wymóg wprawdzie podraża usługę, ale stanowi o trwałości rozwiązania, a więc również o jakości serwisu.Certyfikat Serwisu Fargo

  • Nie bez znaczenia jest też gwarancja i okres jej działania. Praktycznie u każdego producenta warunkiem jej utrzymania są regularne przeglądy i konserwacje. W serwisie autoryzowanym Fargo właściciel drukarki posiada komfort jej użytkowania przez 2 lub 3 lata. A obok usługi gwarancyjnej ma możliwość otrzymać wsparcie on-line, solidne szkolenie z obsługi, oraz praktyczne wskazówki.

  • Dlatego rezultatem korzystania z serwisu autoryzowanego jest większa trwałość urządzenia/drukarki i rzadsze awarie. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu pracy oraz oszczędność zmarnowanych kart plastikowych i materiałów eksploatacyjnych. A więc same plusy i w nawiązce spokój ducha użytkownika.

Hasło: Jesteśmy tańsi od serwisu autoryzowanego.

Serwis zwykły zazwyczaj nie jest wyspecjalizowany w konkretnym urządzeniu lub w danej grupie urządzeń.

  • Zwykły serwis urządzeń elektronicznych nie posiada zalet serwisu autoryzowanego jeśli chodzi o kompetencje pracowników i dostęp do programów firmowych oraz oryginalnych części. A brak tych cech wprawdzie daje niższą cenę usługi, ale jednocześnie przekłada się na niższą jakość usługi i żywotność urządzenia.
  • Ze względu na cenę, wielu właścicieli drukarek wybiera zwykły serwis, zwłaszcza jeśli drukarka kart została zakupiona u nieautoryzowanego dystrybutora. Jednak warto pamiętać, że za taką „oszczędność” można słono zapłacić. Dlatego argument dotyczący różnicy cen usług świadczonych przez serwis autoryzowany i zwykły, właściwie nie ma racji bytu. Choć oczywiście zdarza się, że za usługi nieautoryzowanego serwisu zapłacimy mniej, jednak tracimy tutaj na jakości. W konsekwencji awarie zdarzają się częściej, toteż sprytny plan na oszczędność mocno zawodzi.
  • Zwykły serwis, w którym chcemy naprawić urządzenie lub dokonać jego konserwacji, powinien posiadać określone możliwości, żeby gwarancja udzielona przez producenta zachowała ważność. Bardzo ważny jest protokół serwisowy, który powinien stwierdzić: czynności wykonane, rodzaj i ilość części zamiennych, rodzaj i ilość innych komponentów użytych do naprawy oraz czy są one odpowiednie. W razie reklamacji lub późniejszych kłopotów z urządzeniem taki zapis może okazać się potrzebny.

W każdym serwisie ważny jest współczynnik jakości do ceny.

  • W przypadku drukarek Fargo i urządzeń HID, producent HID Global nie honoruje napraw prowadzonych w serwisie nieautoryzowanym. Skutkiem tego jest przerwanie gwarancji lub wycofanie obsługi dla danego urządzenia. Jak widać ryzyko przy korzystaniu z nieautoryzowanych serwisów jest spore. A mówimy tylko o przeglądach lub konserwacjach, bo naprawy w okresie gwarancji wykonujemy tylko w serwisach autoryzowanych z uwagi na to, że są darmowe.
  • Z racji tego, że współczesne urządzenia są naszpikowane elektroniką, nieautoryzowane serwisy najczęściej nie posiadają odpowiedniego oprogramowania i narzędzi do ich obsługi. Również pracownicy nie są wyszkoleni i nie posiadają takiej wiedzy jak ci z serwisów autoryzowanych. Technicy z serwisów zwykłych korzystają najczęściej z wiedzy ogólnej oraz intuicji. Jednak te czynniki mogą okazać się niewystarczające w przypadku tak skomplikowanych urządzeń jak drukarki kart plastikowych, specjalistyczne programy lub systemy.
  • W dodatku brakuje sprawdzalnego wymogu stosowania nowych i oryginalnych części zamiennych. Dlatego zwykłe serwisy nie rzadko posługują się regenerowanymi lub własnoręcznie naprawianymi częściami zamiennymi, wymontowanymi z zepsutych urządzeń. To z kolei powoduje, że jakość zwykłej usługi serwisowej może być zbyt niska, nawet jak na niską cenę usługi.

Hasło: Jestem tani i dostępny

  • To chyba najgorszy przypadek serwisu, ale popularny.
  • Jego zalety są znane: Pan Złota Rączka zwykle jest pod ręką, prosto i łatwo wszystko wytłumaczy, jest tani i natychmiast przystąpi do działania. Zwłaszcza, że działanie to w bardzo prostych, pojedynczych przypadkach może być skuteczne.
  • Ale jeśli chodzi o drukarki kart, to sprawa jest bardziej skomplikowana. Zarówno w naprawach, jak i w konserwacji drukarki Fargo, Pan Złota Rączka zazwyczaj wyrządza wielkie szkody i mamy na to mnóstwo przykładów.
  • Zazwyczaj Pan Złota Rączka nie dysponuje nawet podstawową wiedzą fachową. A swoją intuicję opiera np. na naprawach kserokopiarek lub drukarek do papieru, które utożsamia z drukarkami do kart. Jego indolencja może być tak duża, że nawet nie zdaje sobie sprawy z różnicy.

Pana „Złotą Rączkę” zalecamy trzymać z daleka od drukarek Fargo.

Podsumowanie

Porównując jedynie serwis autoryzowany i zwykły można stwierdzić :

  • Serwis autoryzowany ma dużo zalet i jedną wadę: wyższą cenę.
  • Serwis zwykły ma wiele wad i jedną zaletę: niższą cenę.

Natomiast pana „Złotej Rączki” unikamy.

naprawa Fargo

Wybór należy do Ciebie, Drogi Kliencie.

Ponieważ CS FMN od niemal trzydziestu lat posiada autoryzowany serwis HID FARGO w Polsce, dlatego o drukarkach i urządzeniach HID wiemy wszystko lub prawie wszystko. Skorzystaj z naszej wiedzy! Oszczędź czas i pieniądze! Czekamy na Ciebie.

A poza tym o serwisie HID Fargo możesz przeczytać również na stronach naszego sklepu CSAdams.